Alla inlägg under september 2011

Av Anna Pedersen - 28 september 2011 19:23

 



I can't believe what I see, how could it be, that the world is closing the store for me?
You said you would always be there as my friend, but why are you shutting me out then?
As a team we'll stick together, you said it would last forever.
But in your world trust is just a burden, it keeps people apart, and makes people live with a broken heart.



Jag vet att början är lite B, men de får funka i alla fall ;)

Av Anna Pedersen - 27 september 2011 09:23

äntligen! de jag har gått o väntat på en hel vecka! PRAKTIK! fasiken va gött de ska bli att slippa allt vad skolarbete och matteprov heter och bara få göra de man helst av allt vill göra! "Floristallisera" xD hehe...
gött är de! och man kan inte ha bättre praktikplats än Floras Blomsterdröm, jag lovar!

Av Anna Pedersen - 25 september 2011 00:16

jaa... nu är inte charlie sheen med längre då :(


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article13654058.ab 

Av Anna Pedersen - 24 september 2011 15:37

sitter hemma hos sarah, vi ska umgåsa o käka gottgott godis! hihi, vi kommer rulla fram som två tjocka grisar imorgon! men de är de värt! ;D <3

Av Anna Pedersen - 21 september 2011 18:42

 

 


dessa små buketter gjorde jag i tisdags (igår) på min andra praktikdag, dem blev väl rätt bra eller?

Av Anna Pedersen - 19 september 2011 20:06

hälsade på kära gamla hv2msd idag! fan va skojjsit de va!
de är konstigt va fort dagarna går inne på ljunkan, när dem går segare än snigelfart på carlsund... men men, det var underbart att vara tillbaka iaf! <3

Av Anna Pedersen - 18 september 2011 14:13

 

Vad små organ insektert måste ha!
Har ni tänkt på det? dem är ju verkligen megga små, till exempel sprindlar, dem är ju typ bara 1- 2 cm stora... och ännu mindre!... och så ska dem få plats med lungor och hela köret!... Hur ser då maskarnas organ ut? avlånga eller?...

Av Anna Pedersen - 15 september 2011 18:23

                             .

Hej!
Jag heter Anna och är sjutton år gammal. Jag bor med min mamma och min lillasyster ute på vischan, ett ställe som heter Fivelstad.
Om jag ska börja berätta lite om mig själv då. Jag har ju redan sagt att jag är sjutton år och att jag bor hemma. Men jag kan ju också berätta att jag har gått på tillväxthormoner, om det nu är något du vill veta.
Jag går första året på Carlsunds utbildnings centrum i Motala, men tro inte att jag gick om ett år på högstadiet eller något sådant, jag valde att byta linje efter ett år på Ljungstedts gymnasium i Linköping, då gick jag möbelsnickeri och design, det var en väldigt rolig och bra utbildning, och jag älskade klassen, men det var inte riktigt rätt för mig. Min högsta dröm har nästan alltid varit att jobba med blommor. Men som sagt, det har inte alltid varit min högsta dröm, sen jag var sex år har jag drömt om att få jobba med delfiner, men när jag förstod att det skulle bli väldigt svårt att få jobb där ändrade jag dröm, till florist.
Jag är en väldigt social person och har lätt att få kontakt med nya människor. Jag varken röker, dricker eller tar något annat onödigt dumt
Jag gillar att rita och skapa, vilket borde vara en rätt bra kvalifikation för det här yrket. Jag gillar även att skriva och drömmer om en liten sido- karriär som författare.
Det är ju alltid kul att ligga i, så vill du ha en som jobbar hur mycket och hur hårt som helst utan att klaga har du en perfekt person att anställa här!
Min historia i skolan då:
Jag gick på Fågelstad skola i grundskolan, sen blev det Fria InterMilia i högstadiet, efter det var det ju dags för gymnasiet som började med Ljungstedt och sedan Carlsund. Och efter att ha blivit utbildad till florist ville jag ju dessutom bli trädgårdsmästare så då var det dags att söka sig till Universitetet i Norrköping.
Min framtidsdröm är att flytta till USA och starta eget företag, skapa mig en karriär som skådespelare eller författare, eller vara kvar i Sverige och starta en egen firma. Det finns liksom ingenting där emellan...
Men så vill du väl också veta varför jag sökte just det här jobbet, och den anledningen tänkte jag att du ska få nu!
Jag har ju praktiserat här på floras blomsterdröm under hela min gymnasietid, och jag trivs väldigt bra här, både med butiken men också då med dig, du har lärt mig mycket, eller ja, du har ju lärt mig allt jag kan inom ”blomsteravdelningen”.Och jag har hela tiden tänkt att den plats jag praktiserar på under mina tre år på gymnasiet skulle jag hemskt gärna vilja ha som första jobb sen när jag gått klart i skolan, om jag då skulle trivas, vilket jag redan har skrivit att jag gör. Så jag ber dig ödmjukast om att låta mig få jobba hos dig i några år. Jag kommer inte göra dig besviken… men det borde du väl redan veta!
//Anna Pedersen.

Presentation


schulleluluuuu!
Kolla hemskt gärna in min andra blogg, om min praktik ;)
http://floristelev.bloggplatsen.se/
Men såklart länka den inte... jaja floristelev.bloggplatsen.se
1. kopiera
2. klistra in
3. sök
haha ;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards