Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

mitt personliga brev, uppgradering*

Av Anna Pedersen - 1 oktober 2011 22:26


Hehe, jag skrev om mitt personliga brev till mitt CV lite, och fick då en utmäkelse av läraren som klassens bästa! fatta va stolt jag blev! så nu får ni också läsa de, anna ocensurerad ^^:






 

  Hej!
Jag heter Anna och är sjutton år gammal. Jag bor med min mamma och min lillasyster ute på vischan, ett ställe som heter Fivelstad.
Om jag ska börja berätta lite om mig själv då. Jag har ju redan sagt att jag är sjutton år och att jag bor hemma. Men jag kan ju också berätta att jag är förtidigt född och har då tagit tillväxthormoner i form av en spruta varje kväll i ca 4- 5 år.
  Jag går första året på Carlsunds utbildningcentrum i Motala, men jag gick om ett år på högstadiet eller något sådant, jag valde att byta linje efter ett år på Ljungstedts gymnasium i Linköping, då jag gick möbelsnickeri och design, det var en väldigt rolig och bra utbildning, och jag älskade klassen, men det var inte riktigt rätt för mig. Min högsta dröm har nästan alltid varit att jobba med blommor. Men som sagt, det har inte alltid varit min högsta dröm, sen jag var sex år har jag drömt om att få jobba med delfiner, men när jag förstod att det skulle bli väldigt svårt att få jobb där ändrade jag dröm, till florist.
Jag är en väldigt social person och har lätt att få kontakt med nya människor och jag älskar utmaningar. Vad vore livet om man inte vågade leva det fullt ut?
Jag gillar att rita och skapa, vilket borde vara en rätt bra kvalifikation för det här yrket.
Jag gillar även att skriva och drömmer om att en dag bli en känd författare.
Skogen är den bästa plats jag vet, att gå en långpromenad i skogen, plocka lite svamp, men också att fixa något i trädgården eller ta en tur till stranden. Nästan alla dem utbildningar jag funderade på att söka till i nian kan anknytas till naturen.
Dessutom varken röker eller dricker jag, man vill ju leva så pass länge så man lär sig vad livet går ut på, men att man också får tid att leva det.
  Jag gick på Fågelstad skola i grundskolan, sen blev det Fria InterMilia i högstadiet, efter det var det ju dags för gymnasiet som började med Ljungstedt och sedan Carlsund. Och efter att ha blivit utbildad till florist ville jag ju dessutom bli trädgårdsmästare så då var det dags att söka sig till Universitetet i Norrköping.
  Min framtidsdröm är att flytta till USA och starta eget företag, varför just i USA undrar kanske du då? Jo för det finns ett sådant växlande klimat det enorma landet. Det skulle bli en underbar utmaning. Men jag skulle inte nöja mig med det, jag vill helst se att jag får mig en liten sidokarriär som författare.  Eller så är jag kvar i Sverige och starta en egen firma här. 
  Men så vill du väl också veta varför jag sökte just det här jobbet, och den
anledningen tänkte jag att du ska få nu! 
Jag har ju praktiserat här på floras blomsterdröm under hela min gymnasietid, och jag trivs väldigt bra här, både med butiken men också då med dig, du har lärt mig mycket, eller ja, du har ju lärt mig allt jag kan inom ”blomsteravdelningen”. Och jag har hela tiden tänkt att jag hemskt gärna skulle vilja ha detta som ett första jobb efter att jag avslutat min tid i skolan. 
  Det är ju alltid kul att ligga i, och det vet du ju att jag gör, så vill du ha en person som jobbar hur
mycket och hur hårt som helst utan att klaga har du en perfekt person att anställa här!
Så jag ber dig ödmjukast om att låta mig få jobba hos dig i några år. Jag kommer inte göra dig besviken… men det borde du väl redan veta!

//Anna Pedersen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Pedersen - 7 april 2012 21:19

                                                                              ...

Av Anna Pedersen - 6 april 2012 08:45


Om cirka en kvart är det jag och brorsan som drar till Elmia! Fa vad kul!!! :D     ...

Av Anna Pedersen - 31 mars 2012 23:24

Ibland kan sanningen få allt annat att se ut som en lögn.

Av Anna Pedersen - 8 mars 2012 09:32

Fick för mig att lyssna på Daughtry igår kväll, det var vääääldigt länge sen, när jag låg i sängen, messade och spelade "Klondike" på iPoden... Fast han påminner bara om Sarah och resten av klassen så istället för att bli trött blev jag bara ledsen.....

Av Anna Pedersen - 22 februari 2012 10:30


   Jaa men det gick ju bra det där... jag körde inte in i nååånting! Jag var helt enkelt awesome bakom ratten på v50´n! Haha, snart kommer räkningen hem på allt som måste bytas på bilen... men då är jag looong gooone! SHÄTT VA SURA DE BLEV!Nee men se...

Presentation


schulleluluuuu!
Kolla hemskt gärna in min andra blogg, om min praktik ;)
http://floristelev.bloggplatsen.se/
Men såklart länka den inte... jaja floristelev.bloggplatsen.se
1. kopiera
2. klistra in
3. sök
haha ;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards